08-12 Nisan haftasında turuncu sınıflar
08-12 Nisan haftasında turuncu sınıflar; Amerika kıtaları ve domates ile deneyimler yaşamaya devam etti. Domates temasında; domates çeşitlerini öğrendiler. Bir kiloda kaç adet domates vardır? Sorusuyla beyin fırtınası yaptıktan sonra bir kilo domates tartarak, cevapları ile karşılaştırma yaptılar. Domates, kırmızı ve yeşil biber, havuç, kuru üzüm, çilek gibi meyve sebzelerin içerdiği vitaminler hakkında konuştuktan sonra, salatalık, domates, armut, elma, limon dilimlerinin ışıklı masada incelediler. Amerika kıtasında yaşayan hayvanlar ve özelliklerinden bahsettiler. Amerika kıtasında Kızılderililerin yaşadığını, Kızılderililerin isimlerinin çok ilginç olduğunu öğrendik. Ardından çeşitli malzemeler kullanarak Kızılderili şapkaları tasarladık. “Hamdi üşengeçlikten nasıl vazgeçti. ” Hikâye kitaplarını okuduktan sonra evlerindeki kütüphanelerine götürmenin heyecanını yaşadılar. Kırmızı sınıflar; Farklı renklerdeki elmaların tadı ve rengi arasındaki ilişkileri üzerine düşüncelerini paylaştılar. Sınıf olarak en çok hangi elmayı sevdiğine dair grafik oluşturdular. Minik elleri ile hazırladıkları elmalı kurabiyeleri afiyetle yediler. Daha önceden ikiye kesilmiş elmayı inceleyerek renginin değişmemesi için ne yapabileceklerini konuştular. Kesilen elmaların birini limonlu suya, birini sirkeli suya, bir diğerini ise sade suyun içine koyarak değişimini gözlemlediler. Mezuralar ile önce elmanın çevresini ölçtüler. Devamında kendi başlarını da ölçerek karşılaştırma yaptılar. Elmaları yan yana dizerek yanına uzanıp boylarının kaç elmaya denk geldiğini tespit etmeye çalıştılar. Üst üste dizmeye çalışarak da dengede durmasını sağladılar. Terazi ile elmaları tartarak farklı ağırlıkta malzemeler kullanıp karşılaştırma yaptılar.
Yeşil sınıf; salatalık temasına devam ettiler. Salatalık ile olan müzik etkinliğinde dallar ve taşlar eşliğinde ritim çalışması oluşturdular. Salatalık tarlası draması yaparken tarlalarda yetişen sebzeleri hatırlayıp ellerindeki poşetlerle sebzeleri toplarken eğlenceli dakikalar geçirdiler. Kaktüslerin susuzluğa en çok dayanabilen bitki olduğunu öğrendikten sonra, salatalıklara kürdanları batırarak kaktüs oluşturdular ve dekoratif kumların üzerine koyarak çölde olduklarını hayal ettiler. Bahçeye çıkıp taş topladılar ardından bir çizgi oluşturup taşları çizgiye yakın isabet ettirmeye çalıştılar. Salatalıkları özenle yıkayıp, doğradılar ve turşularını hazırladılar. Kitap okuyorum etkinliğinde; “Arkadaşım Köpük” adlı kitabı okunup evlerindeki kütüphaneye yeni bir kitap eklemenin heyecanını yaşadılar.