BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK EĞİTİM

Her geçen gün değişen ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilen, 21. Yüzyılın değişen şartlarına uyum sağlayan, kendini yenileyebilen bireyler yetiştirmek; İstanbul Bilim Koleji olarak en büyük amacımızdır.

Bilişim teknolojileri dersi, uygulandığı tüm seviyelerde öğrenci merkezli bir yaklaşımı ele almaktadır. Bilgisayarsız kodlama etkinlikleri ve robotik çalışmalarımız atölyelerimizde bilgi-iletişim teknolojileri ve yazılım geliştirme derslerimiz ise bilgisayar laboratuvarlarında uygulamalı olarak yürütülmektedir.

Okulumuzda fizik-kimya-biyoloji derslerimiz ve fen –deney laboratuvarlarında aktif bir şekilde işlenmektedir.

  • Geleceğimize katkıda bulunan nitelikli bireyler yetiştirme,
  • Problem çözme sürecinde bir problemin birçok çözümü olabileceğini gösterme,
  • Çok yönlü düşünme becerisi kazandırma,
  • Tasarımsal ürünler ortaya koyarak yeteneklerini geliştirme,
  • Bilgi teknolojilerini ve araçlarını tanıyıp etkili ve verimli kullanabilme,
  • Doğru, güvenilir bilgi ve içeriğe hızlı ulaşıp yorumlayabilme,
  • Dijital etik, dijital güvenlik, dijital hukuk ve dijital haklar ve sorumluluklar konularında bilinç kazanarak iyi bir dijital vatandaş olabilme,
  • Analitik ve eleştirel düşünme becerilerini kazandırma,
  • Sosyal sorumluluk bilincini kazanarak bilgisayar bilimlerini insanlara ve kendilerine faydalı amaçlar için kullanabilme,
  • Ana dil ve yabancı dile ilave olarak “makine dilini” öğrenerek algoritmik ve bilişimsel düşünme becerilerini geliştirebilme,
  • Her hatanın bir öğrenme fırsatı olduğu bilincini kazandırabilme,
  • Ezberleyen düşünme yapısından çıkma,
  • Süreç ve sonuç odaklı çalışma becerisi kazandırma,
  • İş birliği ve takım çalışması konusunda bilinç kazandırma,
  • Kodlama dersleriyle öğrencilerin; bir problemin çözümünü bilgisayarın gerçekleştireceği şekilde oluşturmalarını sağlamak,
  • Öğrencilerimizin erken yaşta alacakları kodlama eğitimi ile kazandıkları analiz etme, algoritmik düşünme ve problem çözme becerileri sayesinde farklı birçok alanda karşılaştıkları sorunlar karşısında daha sorgulayıcı ve üretici bireyler olmalarını sağlamaktır.